Kwalifikacje

mgr Katarzyna Letkiewicz, neurologopeda, pedagog specjalny

W swojej pracy stawiam na hybrydowe podejście. Łączę różne metody, patrząc na zaburzenia mowy jako wypadkową funkcjonowania całego organizmu.

Planując zajęcia z dziećmi kieruję się ich zainteresowaniami. To sprzyja budowaniu motywacji u moich podopiecznych. Lubię podążać za dziećmi, dopasowując sposób pracy do ich potrzeb i możliwości. Na pierwszych wizytach daję dziecku przestrzeń i czas na wzajemne poznanie się. Uważam, że najlepsze efekty przynoszą ćwiczenia oparte na zabawie, która jest kluczowym fundamentem rozwoju małego człowieka.

Aktywizuję dzieci również ruchowo, a także wykorzystuję w pracy logopedycznej elementy arteterapii. Postępuję zgodnie z naturalnymi procesami występującymi w rozwoju moich podopiecznych.

Praca

W swojej pracy stawiam także na kreatywność, tworzę autorskie pomoce do zajęć z dziećmi. Cenię sobie dobrą komunikację również z Tobą Drogi Rodzicu, dlatego zawsze staram się nie tylko w profesjonalny, ale i przystępny sposób przekazać najważniejsze założenia planu terapeutycznego Twojego dziecka. Najważniejsze jest dla mnie wzajemne zaufanie.

Na co dzień pracuję również w szkole podstawowej – jako wychowawca i nauczyciel wspomagający. Ogromnie cenię sobie kontakt ze swoimi uczniami, w końcu to również „moje” dzieci . Jestem zwolenniczką dialogu, a w swojej pracy staram się kierować dystansem i poczuciem humoru. Kocham podejmować z młodzieżą ciekawe inicjatywy, staram się zaszczepić im chęci do podejmowania kreatywnych działań. Wychodzę z założenia, że jest to przydatne w dorosłym życiu.

Wykształcenie:

Jestem absolwentką dwóch kierunków na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – pedagogiki specjalnej, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz pedagogiki, ze specjalnością edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.

Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz neurologopedii na Uniwersytecie Śląskim. Obroniłam prace dyplomowe skupiające się głównie wokół stereotypów osób z niepełnosprawnością oraz zaburzeń mowy u osób z zespołem Downa i dzieci z autyzmem.

  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii, p. dr M. Brychcy.
  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego, p. Małgorzata Gawryl.
  • WĘDZIDEŁKO: ocena, przygotowanie do podcięcia i opieka po zabiegu – p. Małgorzata Gawryl
  • MIOGOPEDIA – terapia miofunkcjonalna praktycznie, Moduł 1: ocena funkcji w obrębie traktu ustno-twarzowego; Moduł 2: – Wędzidełka jamy ustnej, p. A. Rosińska.
  • SMURF – Strategiczna Metoda Usprawniania Fonemów w dyslalią obwodowej, p. prof. D. Pluta-Wojciechowska.
  • FTM – Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddcyhania dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową), p. prof. D. Pluta-Wojciechowska.
  • Nauka czytania – od sylaby do zdania, p. E. Konopacka.
  • Seria szkoleń wydawnictwa Komlogo:
    • KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka
    • KOSF – Karty Oceny Słuchu Fonemowego,
    • KOZE – Karty Zachowania i Emocji,
    • KOCP – Karty Oceny Czytania i Pisania (Metoda Strukturalna),
    • KOGS – Karty Oceny Gotowości Szkolnej.
  • Praktyka w Pracowni Patofizjologii Mowy Kliniki Chirurgii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, p. E. Radkowska, p. dr n. med. W. Piwowara,
  • Terapia miofunkcjonalna 4-8 lat ze specjalną terapią zaburzeń artykulacyjnych głosek s/sz wg. Niny Föster i A. Kittel. Ćwiczenia i zabawy z małpką Muki. Całościowa koncepcja pracy z ciałem.
  • MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg. A. Kittel.
  • Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy cz. I.
  • 3-stopniowe szkolenie Terapia Behawioralna Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu, Centrum Terapii Behawioralnej.
  • Metoda Dobrego Startu.
  • Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato, I i II stopień, Fundacja Prodeste.
  • Pokochać i zrozumieć pedagogikę Marii Montessori.
  • Trudności w czytaniu i pisaniu w oparciu o Metodę Warnke`go.
  • Dojrzałość do uczenia się matematyki – koncepcja E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Wybrane webinaria:

Zobacz certyfikaty
  • Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka, diagnoza i terapia przed i po zabiegu.
  • Parafunkcje – diagnoza i terapia logopedyczna.
  • Terapia logopedyczna pacjenta z wadą zgryzu.
  • Terapia logopedyczna dziecka dwujęzycznego w ujęciu praktycznym.
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym.
  • Wpływ motoryki dużej i małej na rozwój mowy.
  • Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt.
  • Terapia miofunkcjonalna. Wertykalno-horyzontalna pozycja języka. Oddychanie.
  • Diagnoza dziecka z powiększonymi migdałkami podniebiennymi w aspekcie logopedyczno-ortodontycznym.
  • Terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego (3-6 r.ż.) – afazja dziecięca, alalia, SLI).
  • Dziecko z mutyzmem wybiórczym w terapii logopedycznej.
  • Dysleksja, dysgrafia, dysortografia – diagnoza i metody terapii w wieku szkolnym.
  • Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu – jak zachęcić do współpracy?
  • NAUKA CZYTANIA – skuteczne sposoby na naukę czytania dzieciom rozpoczynającym przygodę z czytaniem.
  • Opóźniony rozwój mowy. Terapia dziecka z prostym opóźnieniem mowy.
  • Ortodoncja dla logopedów.

Udział w konferencjach naukowych:

Zobacz certyfikaty
  • Autyzm. Codzienność… możesz więcej!
  • Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży.
  • VII Ogólnopolska Konferencja z okazji Światowego Dnia Osób Jąkających Się (ISAD).
  • II Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna – Logopedia w teorii i praktyce.
  • Behawioralna Śląska Konferencja – Zaburzenia w zachowaniach dzieci i młodzieży, terapia behawioralna w praktyce.
Król Karol
Centrum Terapii i Ruchu
ul. Ptasia 1
Szałsza k. Gliwic

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.